Thursday, December 20, 2012

tony moly lip tint red apple bibir bak korea


sape nak bibir merah yang macam ala-ala korea gitu..nampak neutral lagi de bom bukan?..selalunya aku jarang giler pakai lipstick..nak dipendekkan cerita aku hanya pakai lipstick nih 2-3 kali jer dalam setahun..tuh pon curi yang mak aku punya...sebab bibir aku akan jadi cam sisik ikan ..percaya tak?

lipstick buat bibir aku kering dan rosak..waaaa.sejak tuh aku.anti lipstick dah..jadi aku ambik keputusan nak guna lipbalm jer..tapi aku pon tak suka jugak lipbalm sebab dia macam melekit jer kat bibir..bila sapu selalu jer selalu jer aku jilat..rasa macam mende aneh duk melekat kat bibir..nak cantik punya pasal kenalah tahan sikit kan,.
T-T

bila  fedup..arghhh rasa nak buang segala mende nih kat bibir kalau boleh nak cabut jer bibir dan inginkan bibir seseksi kila fairy dan secantik bak bibir ma aku.jadi aku mengoogle tentang lipstick korea..sebab bahan kosmetik korea kurang bahan kimia..dan aku telah jumpa mende  yang hebat di dunia ini..iaitu tony moly..

benda aneh lagi hebat

aku tengok ramai duk pakai benda nih..dorang kata nampak macam neutral gitu..jadi aku dengan bersungguh-sungguh mencari benda ajaib ini..kat facebook dan kedai 0n9 kat malaysia nih..aku tengok banyak yang jual dalam rm15-20 keatas..tuh tak masuk postage rm6 lagi..waduhh mahalnya..

menda nih sebesar duit 20sen setinggi ibu jari..nampak tak betapa kenitnya dia..tapi aku  roger-roger dengan blogger-blogger lain yang review pasal  nih..mereka cakap dekat sg wang harga dia rm 4 jer tau..tau sampai rm10 hengget..aku takleh lah pergi sana.kalau dapat pergi aku nak grab semua sekali yang ada kat dalam kedai tuh..guna duit mak

so selepas bandingkan harga dengan blogshop facebook on9 yang lain aku telah mendapat harga yang paling meletop  di abad ini..aku dapat RM7 jer tau..ulang RM7!!..murah tak?..so lepas berurusan dengan tauke kedai tuh..petang tuh jugak pergi bank in..selepas 3 hari abang posmen sampai..yeah..dah dapat..so dengan suka hatinya  terus apply kat bibir..fuhh..warna dia sangat.cantik dan tak melekit..suka-suka..

tony moly nih ada 2 colour red apple dan cherry pink..aku pilih yang red apple sebab cherry pink tak ada stock..tapi takder beza pon colour dia..sama jer..nak tahu cara penggunaannya tengok gambar kat bawah..lagi satu banyak kelebihan tony moly nih antaranya

kelebihan
  • warna cantik
  • tiada bau yang kuat
  • tahan lama walaupun lepas makan
  • mengandungi minyak jojoba oil
  • nampak neutral kalau pakai..
dan banyak lagi...

kelemahan
  • kalau kena tangan/tumpah susah nak hilang..kena basuh dengan air sabun banyak-banyak.
  • pahit kalau jilat


 
ohsemmmmmmm

p/s: silalah grab peluang untuk dapatkan tony moly yang murah ini sekarang !!..